sobota, 27 kwietnia 2013

SEWING FOR KIDS PART 2



Dziś mam dla Was wyjątkowo gwiezdne inspiracje!  Wiosna i nowo zamówione materiały natchnęły mnie do uszycia dwóch dziewczęcych ciuszków.

Dla starszej Gwiazdki uszyłam spódniczkę. Dłuższą, rozłożystą i dekoracyjną, żeby córeczka czuła się jak prawdziwa gwiazda : ).

Do uszycia spódniczki użyłam jednej tkaniny w drobne, białe gwiazdki, taśmy rypsowej, taśmy z małymi pomponami i szerokiej gumki krawieckiej. 



Postanowiłam stworzyć spódnicę z dwóch warstw materiału, aby nadać jej objętości, gdyż zależało mi na tym, żeby była bardziej strojna. Spodnia warstwa jest dłuższa i wykończona taśmą z pomponikami, natomiast na wierzchu jest krótsza warstwa ozdobiona tasiemką. Obie warstwy zszyłam ze sobą i pomarszczyłam w formę plisowania. Na koniec wszyłam gumkę i gotowe : ).

Dla młodszej Gwiazdy powstała sukienka. Do uszycia jej potrzebowałam dwóch materiałów, jeden w drobne beżowo-białe paseczki, a drugi w podobnym odcieniu w białe małe gwiazdki. Dodatkowo wykończyłam ramionka specjalną tasiemką i na koniec doszyłam kokardkę.

Najpierw znalazłam na wzór sukienkę córeczki, którą można założyć przez główkę bez konieczności rozpinania suwaka czy guzików. Zebrałam z niej wymiar i wycięłam górną część sukienki. Następnie ucięłam długi kawałek materiału w gwiazdki odmierzyłam taką długość by sięgał prawie do ziemi. Podszyłam od spodu, a u góry pomarszczyłam. Ramionka wykończyłam tasiemką, a dekolt podszyłam ściegiem zygzakowym. Zszyłam górę z dolną częścią sukienki i na ich połączeniu doszyłam dekoracyjną kokardkę. 










Zaproponowane dziś ubranka są bardziej pracochłonne niż pozostałe prezentowane na moim blogu. To nie znaczy jednak, że szyłam je cały tydzień, każda rzecz powstała w pół dnia. Wykończenie rękawków i zrobienie plisowania wymaga skupienia i cierpliwości. Całość przed szyciem dobrze jest spiąć szpilkami, a niektóre elementy wymagają fastrygi, ale gdy już powstanie taka mała gwiezdna kreacja, satysfakcja mamy jest nie do opisania : ).

5 komentarzy:

  1. piękne ubranka,bez watpienia wielki talent ! a Twoją młodszą jestem absolutnie zauroczona! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Marta, ominełam TAKI post!!! cudne i naprawde masz fach w ręku:) po prostu siedze teraz i szczekę zbieram z klawiatury;)))) Piekne gwiazdki:) Sciskamy

    OdpowiedzUsuń
  3. Rety, jeśli tylko kiedyś mi się uda Pannę wyprodukować- zgłoszę się do Ciebie po takie kiecunie- musowo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzymam kciuki za dziewuszkę i polecam się!

      Usuń

Komentujcie! Każdy komentarz jest dla mnie wyjątkowo ważny!