wtorek, 25 listopada 2014

2014 CHRISTMAS DECORATIONS - ADVENT CALENDAR

Grudzień ku mojej nieopisanej radości zbliża się do nas wielkimi krokami, więc najwyższa pora zacząć myśleć o tegorocznym kalendarzu adwentowym! Od kiedy mam dzieci taki kalendarz jest moim świątecznym 'must have', albo bardziej 'must do'! Radość maluchów pędzących rano by w oczekiwaniu na Wigilię odkrywać przez 24 dni drobne niespodzianki jest bezcenna. Pamiętacie moją zeszłoroczną propozycję z materiałowymi kopertami? Możecie ją zobaczyć tutaj. To był wyjątkowo pracochłonny pomysł, mogłam sobie na to pozwolić, gdyż na Święta wracaliśmy do Polski i nie miałam całej masy przygotowań, poświęcałam się więc wyłącznie dekoracjom! W tym roku sytuacja się zmieniła, rodzina przylatuje do nas i na mojej głowie jest cała organizacja Świąt, dlatego mój tegoroczny pomysł na kalendarz adwentowy to zdecydowanie propozycja dla zapracowanych. :) Zapraszam!
Bazą do kalendarz stały się wyszukane już jakiś czas temu dwa drewniane domki. Uważam, że są przepięknym elementem dekoracyjnym same w sobie lub z różnego rodzaju wyposażeniem.
 
Początkowo planowałam wykleić z kartonu różne przestrzenne bryły i uzupełnić nimi domki. Zabrakło mi jednak czasu, dlatego posłużyłam się gotowymi, kartonowymi, kwadratowymi pudełkami w różnych rozmiarach.
Takie proste pudełeczka można zostawić w dowolnym kolorze i napisać na nich numery, albo pomalować na różne odcienie, lub obkleić wzorzystymi papierami. Możliwości jak zwykle jest wiele. Ja ozdobiłam je za pomocą washi tape i cienkopisów w odcieniach szarości i głębokiej czerwieni.
 
Każde z pudełeczek ozdabiałam taśmą i rysunkiem z motywem świątecznym oraz cyframi. Zależało mi na tym, aby każde pudełeczko było inne, ale rysunek na tyle dyskretny, aby całość nie wyglądała ciężko.
 
 
 
 


W ten sposób powstał  cały kalendarz. Teraz pozostaje już tylko uzupełniać poszczególne pudełeczka małymi niespodziankami, co jest też niemałym wyzwaniem! Zachęcam Was do tworzenia własnych, wyjątkowych kalendarzy adwentowych, jestem przekonana, że sprawią dzieciom o wiele więcej radości, niż te zwykłe okienkowe z czekoladkami.
Życzę Wam cudownego czasu oczekiwania na Święta! Czasu pełnego miłości, rodzinnej atmosfery, zapachu piernika i choinki. Czasu spędzanego wspólnie w świetle świec i choinkowych lampek!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam Pani Inspiracje, nie mogę doczekać się nowych świątecznych! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaglądnęłam i przepadłam;) Będę podglądać regularnie;)

    OdpowiedzUsuń

Komentujcie! Każdy komentarz jest dla mnie wyjątkowo ważny!